مدير کل دفتر ثبت آثار و حفظ و احيا ميراث معنوي و طبيعي کشور اين خبر را اعلام کرد و گفت : اين اقدام به منظور بهره‌وري از توان تخصصي تشکل‌هاي مردم نهاد (NGO)‌ها صورت گرفته و طي آن در نشستي يک‌روزه حدود فعاليت‌هايي که در معاونت ميراث‌فرهنگي امکان واگذاري يا مشارکت تشکل‌هاي غيردولتي وجود دارد ،‌ تعيين خواهد شد.

«آتوسا مومني» ادامه داد : قصد داريم در صورت امکان پس از گردهمايي ياد شده از توان اين بخش مهم جامعه در بخش‌هاي اجرايي نيز استفاده کنيم.

او ادامه داد : اين رخداد هم‌افزايي تشکل‌هاي مردم‌نهاد و معاونت ميراث‌فرهنگي کشور را سبب شده و NGOها را به عنوان بازوي مشورتي در کنار اين معاونت قرار خواهد داد.

به گفته مدير کل دفتر ثبت آثار و حفظ و احيا ميراث معنوي و طبيعي کشور اين اقدام در گام نخست نزديکي NGOها و معاونت ميراث‌فرهنگي کشور را سبب شده و براي انجام اقدامات مشترک ايجاد اطمينان خواهد کرد.

اين مقام مسؤول تصريح کرد : در اين گردهمايي همچنين موضوع تاسيس دفتر ارتباطي تشکل‌هاي مردم نهاد با معاونت ميراث‌فرهنگي کشور نيز بررسي مي‌شود.

او تاکيد کرد : اين دفتر در محل معاونت ميراث‌فرهنگي کشورتشکيل شده و مقدمات تعامل نزديک سازمان‌هاي مردم‌نهاد با اين معاونت را فراهم خواهد کرد.

به گفته «مومني» اين دفترمسؤوليت خواهد داشت تا نظر‌ها ،‌پيشنهادها و انتظارات اين تشکل‌ها را به مسؤولان مربوطه منعکس کند.

او با بيان اين‌که اين نخستين‌بار است که مرزهاي مشارکت معاونت ‌ميراث‌فرهنگي کشور با تشکل‌هاي مردم‌نهاد مشخص خواهد شد ، اضافه کرد : موضوع ايجاد دفتر ارتباطي در بيانيه‌اي که در گردهايي خوانده مي‌شود ، مطرح شده و در صورت تصويب به اجرا درخواهد آمد.

مدير کل دفتر ثبت آثار و حفظ و احيا ميراث معنوي و طبيعي کشور بيان‌داشت: ليست کاملي از عناوين و فعاليت‌هاي تشکل‌هاي مردم‌نهاد سراسر کشور تهيه شده و بر اساس پيش‌بيني ما حدود 40 تشکل اين معاونت را در گردهمايي ياد شده همراهي خواهند کرد

منبع"آریا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا